Ota-onalar kutubxonasi
«Ota-onalar uchun maslahatlar»
“Barkamol avlod – O’zbekiston taraqqiyotining poydevori”
I.A.Karimov
ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ
«СОҒЛОМ БОЛА ЙИЛИ» ДАВЛАТ ДАСТУРИ ТЎҒРИСИДА
(Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2014 й., 9-сон, 87-модда)
Мамлакатимизда жисмоний соғлом, маънавий етук, ҳар томонлама уйғун ва баркамол ривожланган, мустақил фикрлайдиган, интеллектуал салоҳиятга, чуқур билим ва замонавий дунёқарашга эга, Ватанимизнинг тақдири ва келажаги учун масъулиятни ўз зиммасига олишга қодир бўлган ёш авлодни тарбиялаб вояга етказиш вазифасини изчил давом эттириш учун аниқ мақсадга қаратилган кенг кўламдаги комплекс чора-тадбирларни амалга ошириш, давлат ва жамиятнинг барча куч ва имкониятларини шу йўлда сафарбар этиш мақсадида ҳамда 2014 йил «Соғлом бола йили» деб эълон қилиниши муносабати билан:
2. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2013 йил 12 декабрдаги Р-4175-сонли фармойишига мувофиқ ташкил қилинган Республика комиссияси томонидан манфаатдор вазирликлар ва идоралар, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши, вилоятлар ва Тошкент шаҳар ҳокимликлари, жамоат ташкилотлари ва ҳукуматга қарашли бўлмаган ташкилотлар, фуқароларнинг ўзини ўзи бошқариш органлари билан биргаликда ишлаб чиқилган «Соғлом бола йили» Давлат дастури иловага мувофиқ тасдиқлансин.
Ўзбекистон Республикаси Президенти И. КАРИМОВ
Farzandlar tarbiyasi
|
Педагогика тарихидан хрестоматия: Педагогика олий билимгоҳлари талабалари учун ўқув қўлланма/Тузувчи-муаллиф О.Ҳасанбоева.-Т.: Ўқитувчи, 1992 б.-208 б. Мазкур хрестоматияга жаҳон педагогика фани ривожида муҳим роль ўйнаган атоқли педагогларнинг илғор қарашлари, таълим-тарбияга оид фикрларни акс эттирувчи асарлар, айрим йирик асарлардан парчалар жамланган. Қўлланма педагогика олий билимгоҳлари ва билим юртлари талабаларига мўлжалланган. |
|
Муродов Малик. Олтин сандиқ очилди. –Т.: Ўқитувчи,1994.- 120 б. Китобда ўзбек халқ оғзаки ижоди,халқ педагогикаси ҳамда Шарқ алломаларининг аҳлоқ-одоб, тарбия ҳақидаги асарларидан келиб чиқиб, ибратли фазилатлар, хислатлар қандай бўлиши кераклиги ҳақида ўзига хос бир тарзда сўз юритилади. |
|
Мирзаев Исматиллахон. Бобур маърифати.-Т.: Ўқитувчи, 1996.-87 б. ISBN 5-645-02622-5 Бу қўлланмада Заҳириддин Мухаммад Бобурнинг маърифат, таълим-тарбияга доир фикрлари, таржима ва шарҳлари, шунингдек, яхшилик, дўстлик, ватанпарварлик ғоялари таҳлил этилади. Рисола умумтаълим мактабларининг юқори синф ўқувчилари, олий ўқув юртлари талабалари, ўқитувчилар ҳамда кенг китобхонлар оммасига мўлжалланган. |
|
Корчак Я. Как любить ребёнка:Книга о воспитании:Пер. с польск.-М.:Политиздат,1990.-493 с.:ил. ISBN 5-250-01105-5 В книге представлены работы выдающегося польского педагога-гуманиста и писателя Януша Корчака. В основу своей педагогики он положил чудесный сплав любви и уважения к ребёнку и светлую мечту о мире, где дети будут избавлены от всего, что их унижает, где дети будут избавлены от всего, что их унижает, где их счастье будет обусловлено счастьем и свободной всего народа. Рассчитана на широкий круг читателей, интересующихся вопросами воспитания подрастающего поколения. |
|
Наши дети: Сборник/Сост. Ю.Ф.Змановский и И.В. Гребенников; Предисл. Д.Колесова.-М.: Юрид.лит,1988. -368 с.:ил.-(Б-ка молодой семьи) Сборник предназначен для молодых родителей. В нём собраны статьи специалистов, дающиепрактические советы по уходу и воспитаниюмалышей с первых дней их жизни до шести лет. |
Farzandlar salomatligi |
|
|
Атоева А.К. Фарзандингиз баркамол бўлсин.-Т.: Медицина,1990.-104 б. Китобда оила аъзолари ва педагогларнинг болалар тарбиясидаги турли фаолиятлари ёритилган, мактаб ёшидаги болалар организмининг анатомик-физиологик ва психологик хусусиятлари кўриб чиқилган. Китоб кенг китобхонлар оммасига – педагогика, тиббиёт билим юртлари ва институтларининг талабаларига, шунингдек ота-оналарга мўлжалланган. |
|
Спок Бенджамин. Разговор с матерью.-М.: Прогресс, 1987.- 223 с.:ил.- (Библиотечная серия) Прогрессивный американски учёный, детский врач и педагог, Бенджамин Спок широко известен как автор изданной на русском языке книги “Ребёнок и уход за ним” В своей книге “Разговор с матерью” Б.Спок ведёт диалог с женщиной- матерью о её величайшей роли в воспитании физически и нравственно здорового человека. |
|
Леви Владимир. Не стандартный ребёнок.-2 – изд., доп. и перераб.-М.: Знание,1988.-256 с. Эта книга объединяет в себе свойства учебника и романа, она о детях и не только о детях. Ребёнок как человек и человек как ребёнок: общение старшего с младшим; дети, не похожие на других; интимное воспитание; искусство внушения...В новом издании более широкий, по сравнению с первым, круг вопросов, глубже подходы, больше практики. Для семьи, для родителей и учителей, для всех – книга о Человеке. О понимании и любви. |
|
Никитин Б.П., Никитина Л.А. Резервы здоровья наших детей.-М.: Физкультура и спорт, 1990. -221 с. Под одной обложкой и одним названием объединены для работы, написнные супругами Никитиными. А них авторы делятся с читателями своим опытом воспитания – физического, умственного и нравственного. Он может восприниматься однозначно, вызвать споры, но, по мнению многих учёных, врачей, педагогов, оказывается очень эффективным |
|
Лич П. Младенец и ребёнок: От рождения до пяти лет/Пер. с англ. -2-е изд. –М.: Педагогика-Пресс, 1992.-304 с. Автор книги ведёт с читателями непринуждённый разговор о развитии ребёнка от рождения до пятилетнего возраста. Большой интерес для родителей представляют рекомендации и практические советы по уходу за ребёнком ( питание, гигиена, первая помощь при заболеваниях, одежда, изготовление игрушек) |
Farzandlarni dam olishi |
|
|
Поломис Карел. В летнем лагере: Занятия в дождливую погоду. -М.: Профиздат,1991. Книга посвящена организации досуга в летнем лагере в случае плохой погоды. Рассматриваются разнообразные виды деятельности по эстетическому воспитания школьников с учётом их возраста. |
|
Никитин Б.П. Развивающие игры.-2-е изд. –М.: Педагогика, 1985.-120 с.: ил. Автор книги, известный многим читателям по выступлениям в печати о воспитании детей, рассказывает об опыте применения и использования в своей семье развивающих игр, которые позволяют успешно решить задачу развития творческих способностей ребёнка. Книга содержит описание игр, являющихся своеобразной “умственной гимнастикой”, подробное описание методики их проведения и способа изготовления.
|
|
Гульянц Э.К. Болаларга устачиликни ўргатинг: Болалар боғчаси тарбиячилари учун қўлланма.-Т.:Ўқитувчи,1990. Мазкур қўлланмада болаларнинг ёғочдан турли ўйинчоқлар ясаши жараёнида уларда илк меҳнат кўникмалари ва малакаларини шаклантириш методикаси берилган. Қўлланманинг мақсади – мактабгача ёшдаги болаларда меҳнатга қизиқиш ва меҳр-муҳаббатни тарбиялашда тарбиячига ёрдам беришдан иборат. |
|
Кедрина Т.Я., Гелазония П.И. Большая книга игр и развлечений.-М.: Педагогика-Прогресс,1992. -224 с.: ил. Умеем ли мы интересно и разумно проводить с детьми свободное время? В какие игры мы играем с ними? Что вместе мастерим? Есть ли у нас общие увлечения? На эти вопросы вы найдёте ответы в данной книге, в которую включены различные игры, викторины, головоломки, разнообразные занятия, которые интересны и взрослым и детям. Книга хорошо иллюстрирована. Для совместных занятий родителям с детьми. |
|
Житомирский В.Г., Шеврин Л.Н. Путешествия по стране Геометрии.-Екатеринбург: Сред.-Урал. Кн. изд-во, 1994. -208 с.: ил. Богато иллюстрированная книга для дошкольников и младших школьников знакомит детей в игровой форме с первоначальными геометрическими сведениями. |